דילוג לתוכן

המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית

קידום מעבר למוצרים דיגיטליים המביאים לחיסכון כלכלי

בעידן הדיגיטלי, טכנולוגיות חדשות מהוות תחליף איכותי ונגיש למוצרים ושירותים מסורתיים. כמו כן, מוצרים דיגיטליים חדשים (או הטמעת התאמות דיגיטליות במוצרים קיימים) מאפשרים לשפר את איכות המוצרים, להפוך אותם לנגישים, קלים ופשוטים לשימוש ובתוך כך טומנים בחובם פוטנציאל משמעותי לחסכון ניכר בזמן ובכסף

במסגרת המיזם הלאומי יקודם מעבר לשימוש במוצרים דיגיטליים המביאים לחסכון כלכלי. למשל, קידום מערך שיעורים פרטיים מרחוק בחינם, המאפשרים להוריד את הוצאות משקי הבית על שיעורים פרטיים.

שיעורים אלו, הניתנים באתר ייעודי בעל ממשק משתמש פשוט ונוח, מאפשרים לתלמידים מהפריפריה ליהנות משיעורים פרטיים איכותיים בחינם ממורים במרכז הארץ. בשלב הבא, צפוי המערך להתרחב לעשרות אלפי תלמידים במערכת החינוך. בנוסף, תחת המיזם הלאומי יורחב פרויקט הספרים הדיגיטליים, אשר מהווים תחליף זול ואיכותי לספרי הלימוד המהווים הוצאה משמעותית למשפחות בישראל, שעומדת כיום על כ-500 ₪ לילד, וכן חוסכים מהתלמידים את הצורך לסחוב את הספרים הכבדים לבית הספר[35].

קורסים מקוונים לסטודנטים ללימודי אנגלית 
( בהובלת האוניברסיטה הפתוחה)

המיזם המקוון מתוכנן לכלול מארזי קורסים דיגיטליים בהתאם לקורסי האנגלית הנדרשים מסטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה לקבלת פטור מאנגלית, שיפותחו על-גבי הפלטפורמה הלאומית ללמידה מקוונת. 
הקורסים המקוונים ללימוד אנגלית וקבלת פטור יקלו משמעותית על ציבור הסטודנטים ויאפשרו להם לחסוך בהוצאותיהם. 

חזרה

עידוד צרכנות נבונה באמצעות כלים דיגיטליים

הגברת השקיפות בנוגע למחירם של מוצרים ושירותים, לצד הנגשת מידע לציבור הצרכנים באמצעות כלים דיגיטליים, מעודדות תחרות בשוק, ומאפשרות לצרכן לשלוט בהוצאותיו באופן מיטבי. כך, ניתן לרתום מאגרי מידע ממשלתיים ופרטיים לצורך הנגשת המידע אודות מחירי מוצרים ושירותים, על-ידי יישומונים ותוכנות ייעודיים.

כך למשל, בתחום המזון קיים כיום מאגר ממשלתי פתוח, בו מוצגים המחירים של המוצרים ברשתות השיווק השונות. באמצעות שירותים ייעודיים, הציבור יכול להשוות מחירי מזון בצורה נוחה, ובכך לבחור באפשרות הזולה והמתאימה ביותר עבורו.

במסגרת המיזם הלאומי תקודם צרכנות נבונה ויפותחו כלים להשוואת המחירים בישראל במבחר תחומים. בנוסף, תקודם פתיחת מאגרי מידע ממשלתיים אודות מחירי מוצרים ושירותים, על מנת לאפשר ליזמים מהמגזר הפרטי והמגזר השלישי לפתח מוצרי השוואה חדשים על בסיס המידע הגלום בהם. לצד זאת, עידוד המסחר המקוון יגביר את חשיפת הציבור למוצרים שונים, ישפר את התחרות, ובכך יתרום לצרכנות נבונה ולחסכון בהוצאות. 

תחרות אפלקציות להורדת יוקר המחייה 
(בהובלת משרד הכלכלה והתעשייה)

משרד הכלכלה והתעשייה יזם תחרות לפיתוח אפליקציות להורדת יוקר המחיה אשר עסקה בשני נושאים: אפליקציות השוואת מחירים בתחום המזון (על בסיס מאגר מחירי המוצרים ברשתות השיווק) ואפליקציות המסייעות לצרכנות נבונה שיובילו לחסכון כלכלי.

מטרת התחרות היא להגביר את שקיפות המידע לציבור בדרכים חדשניות, לקדם השוואת מחירים וצרכנות נבונה, ובכך, לעודד תחרות בשוק ואת הורדת יוקר המחייה. 

סימנייה