דילוג לתוכן

המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית

חזרה

יעד אסטרטגי 1 - קידום תעשיות ועסקים דיגיטליים

ענף ה-ICT מהווה כבר כיום קטר צמיחה האחראי ל-18.5% מיצוא הסחורות והשירותים במדינה[48], מייצר משרות איכותיות בעלות פריון גבוה ושכר כמעט כפול מהשכר הממוצע במשק[49] ומהווה מוקד לחדשנות ויצירתיות עסקית.

יש למנף את ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום זה לכדי פיתוח תעשיות מתקדמות חדשות בישראל בתחומים שונים ומגוונים, דוגמת תחום הסייבר ואבטחת המידע, פיננסים (Fintech), בריאות (e-Health) ועוד, אשר יהוו מנועי צמיחה משמעותיים למשק. כך, נוכל לתרום ליצירת מקומות עבודה חדשים, הזדמנויות תעסוקה מגוונות, ביקוש לעובדים מוכשרים והאצת הצמיחה הכלכלית. בנוסף, העמקת השימוש בכלים דיגיטליים ובמידע בעסקים קטנים ובינוניים והמשך פיתוחה של תעשיית היי-טק מבוססת-ICT (טכנולוגיות מידע ותקשורת) הינם מרכיבים חיוניים בהאצת הצמיחה במשק.

לצד זאת, על מנת שהיקפי הצמיחה והפריון הגבוהים המאפיינים את תעשיית ה-ICT יחלחלו לכל מגזרי המשק, על עסקים מכל התחומים, בדגש על עסקים קטנים ובינוניים, להרחיב את השימוש בכלים דיגיטליים. מחקרים בתחום חדשנות מבוססת מידע (Data Driven Innovation) מראים כי פוטנציאל הצמיחה של אימוץ חדשנות מבוססת מידע בעסקים קטנים ובינוניים בישראל יכול להוסיף כשבעה מיליארד ₪ לתמ"ג בשנה, תוספת של שני מיליארד ₪ בשנה להכנסות ממיסים ועליה של 9% בפריון העסקים[50].

בנוסף, על העסקים בישראל להעמיק את פעילותם המקוונת, על מנת לשפר את רמת התחרותיות שלהם, לפתוח שווקים פוטנציאליים חדשים ולייצר הזדמנויות חדשות לצמיחה.

לפיכך, במסגרת המיזם הלאומי יקודם ניצול יתרונותיהן של טכנולוגיות המידע והתקשורת להגברת החדשנות, התחרותיות והצמיחה בכל מגזרי המשק, באמצעות התייחסות לשלושה תחומי עיסוק מרכזיים:

  • פיתוח תעשיות מבוססות-דיגיטל
  • הפיכת עסקים לדיגיטליים
  • הגדלת הנוכחות הדיגיטלית ועידוד השימוש בפלטפורמות e-commerce
 

> עידוד מסחר מקוון בקרב עסקים קטנים ובינוניים 
(בהובלת משרד הכלכלה והתעשייה)

משרד הכלכלה והתעשייה מוביל מתן חבילות סיוע למאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים בדרום, עוטף עזה, הגליל והגולן להקמת מערך שיווק מקוון לעסק.
החבילות כוללות סבסוד להדרכות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה בנושא מסחר מקוון, ומענקים בגובה 16 אלף ₪ לעסק להקמת מערך שיווק דיגיטלי הכולל חנות וירטואלית, סליקה מקוונת ושילוח.

 

 

> קהילות חדשנות בתחום הבריאות 
(בהובלת משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד הבריאות)

בשיתוף המכון לחדשנות, הוקמו קהילות בין-מגזריות סביב תחום הבריאות, אשר נועדו לייצר שיתופי פעולה ושפה משותפת בין גורמים שונים בתעשייה, במגזר הציבורי, בקרב יזמים וקובעי מדיניות.
המפגשים המשותפים והקשרים הנוצרים בקהילות החדשנות מפתחים את כישורי החדשנות והמיומנויות הטכנולוגיות בקרב העוסקים בתעשיית הבריאות, ומייצרים Eco-system המעודד את פיתוחה של תעשיית הבריאות הדיגיטלית כמנוע צמיחה לאומי. 

 

סימנייה