דילוג לתוכן

המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית

חזרה

יעד אסטרטגי 3 – שיפור המוצרים הציבוריים

כאמור, לאיכות המוצרים הציבוריים השפעה מהותית על רמת החיים של האזרחים בישראל. מוצרים כמו בריאות, רווחה, חינוך ואחרים מעצבים את סביבת החיים של כולנו, כך שעליהם להיות מותאמים לעידן הדיגיטלי.

ואכן, לדיגיטציה פוטנציאל עצום בשיפור מוצרים אלו, בעיקר דרך רתימת הטכנולוגיה, פיתוח יכולות ניתוח מידע מתקדמות ושימוש בכלי תקשורת דיגיטליים מודרניים. התאמת המוצרים הציבוריים באופן שכזה, תוך היעזרות בתעשיית החדשנות המפותחת הקיימת בישראל, מסוגלת להביא להזנקת איכות השירות שמספקת מדינת ישראל לאזרחיה.

בפרט, רתימת המהפכה הדיגיטלית לטובת שיפור המוצרים הציבוריים בישראל תיעשה תוך התייחסות לארבעה תחומי עיסוק מרכזיים:

  • שיפור החינוך באמצעים דיגיטליים
  • שיפור הבריאות באמצעים דיגיטליים
  • שיפור הרווחה באמצעים דיגיטליים
  • שיפור מוצרים נוספים באמצעים דיגיטליים
 

> תיק לקוח דיגיטלי 
(בהובלת משרד הרווחה)

הקמת מערכת לניהול תיקי לקוחות במערכת הרווחה, משלב הפניה ועד לבניית תכנית טיפולית. בשלב הראשון של הפרויקט, הנעשה בהובלת משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, תומכת המערכת בניהול פניות של מטופלים שמגיעים למחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית, מסייעת לעובדי הרווחה בהתאמת הטיפול ומתממשקת למאגרי מידע רלוונטיים במשרד הרווחה. בשלבים הבאים, תתממשק המערכת למאגרי מידע בתחומים נוספים, על מנת לאפשר טיפול מיטבי.

 

> פרויקט "מיון זמין" 
(בהובלת משרד הבריאות)

הפרויקט, בהובלת משרד הבריאות, נועד לקצר את התורים, לטפל בצווארי הבקבוק ולשפר את חווית המטופלים במחלקות לרפואה דחופה ובחדרי המיון. הפרויקט כולל גם אפליקציה המספקת מידע בזמן אמת על זמני ההמתנה והשירותים הניתנים בכל מרכז לרפואה דחופה. בנוסף מוטמעים כלי שליטה ובקרה אשר תומכים בתהליכי קבלת החלטות וקביעת מדיניות. 

 

 

סימנייה