קידום סביבת פעילות דיגיטלית מאפשרת
לצד תמיכה בפיתוח תשתיות פיזיות, יש להכיר בחשיבות ביסוס תשתית תומכת "רכה", לצורך קיומה של סביבת פעילות דיגיטלית מאפשרת.
תשתית זו מתייחסת לסביבה החוקית והרגולטורית הראויה, למידות החופש והביטחון הקיימות בגלישה חופשית ברשת ולשמירה על קניינם, פרטיותם וביטחונם של הגורמים השונים (משתמשים, ספקי תוכן ועוד) הנוכחים בפלטפורמות הדיגיטליות.
תנאי הכרחי להבטחת קיומה של חדשנות, אספקת שירותים איכותיים לאזרח ולהתייעלות ממשלתית, הוא זרימה חופשית של מידע בין משרדי הממשלה לבינם ובין משרדי הממשלה לציבור. כל זאת, למעט סוגי מידע רגישים הדורשים התייחסות מיוחדת בהתאם להוראות הדין, דוגמת מידע אישי כפי שנזכר לעיל. על כן, בהובלת רשות התקשוב הממשלתי תקודם גיבושה של מדיניות ממשלתית שתבטיח זרימה חופשית של מידע ציבורי– כמובן בשים לב להגנה על פרטיות המידע האישי של האזרחים. שנית, יקודם אימוץ עקרונות בין-לאומיים מקובלים בנוגע למידע הציבורי המוחזק בידי משרדי הממשלה וביניהם: (1) דרישה כי המידע הממשלתי יהיה "קריא מכונה" (Machine Readable), (2) דרישה שהמידע הממשלתי יהיה נגיש וזמין בפורמט ורישיון פתוח ו-(3) מתן הסמכה פורמלית למשרדי הממשלה להתקשר עם ארגונים שאינם ממשלתיים[58], במטרה למנף את המידע הממשלתי הנגיש לטובת הזדמנויות חדשנות בסקטור הפרטי והציבורי. כבסיס לכל הנ"ל, תקודם תרבות ארגונית המתייחסת למידע כנכס אסטרטגי ופועלת להשבחתו וניהולו ככזה. במקביל לפעילות המיזם הלאומי, מוביל מטה הסייבר הלאומי את המאמצים לחיזוק המרחב הקיברנטי הלאומי ושיפור יכולתו להתמודד עם איומי סייבר.